Hlavní menu
Sotva se někteří z nás začínají sžívat s blogy, už už je ve stíhacím závodě o přízeň fanoušků dobíhají jejich konkurenti – vlogy. Co je to vlog a čím se liší od blogu? Který z nich pomůže vaší firmě lépe přilákat zákazníky?
Video blog, tedy vlog, se vyvinul z blogu. Oba dva jsou pro jejich autory především vyjádřením myšlenek. Rozdíl je hlavně ve formě. Blogeři k prezentaci svých děl využívají texty, zatímco jejich kolegové vlogeři upřednostňují točení videí a ústní projev.
Pro některé je natočení videa jednodušší než sepisování celých textů. Jiní se pro vlogy rozhodují, protože některá témata vyžadují vizuální prezentaci. Nespornou výhodou proti blogům je, že divák většinou vidí přímo autora, jeho mimiku, gesta.
K nejvyhledávanějším vlogům patří ty zábavní, jenže stále větší prostor dostávají i firemní. Ty slouží k představení společnosti, jejích zaměstnanců i vedení, zvyšování povědomí o značce i její prestiže. Výrobní podniky mohou prezentovat některé z postupů, představovat svoje výrobky, nebo mohou sloužit jako návod k použití jejich produktů.
Společnosti prostřednictvím vlogů nechají klienty nahlédnout „za oponu“. Ti při pravidelném sledování videí získávají k firmě důvěru i bližší vztah. Z nich se pak častěji stávají věrní zákazníci, kteří se rádi vracejí. Přilákejte i ty vaše.
Točení videí se těší stále větší popularitě. Jejich autoři se snaží přizpůsobit požadavkům klientů. Návštěvníci webových stránek mají pořád méně času a shlédnutí videa je zpravidla rychlejší než čtení článků.
Rádi byste zaujali svoje zákazníky nějakým zajímavým vlogem, nebo dáte přednost textu? Ať se rozhodnete pro blog či vlog, pamatujte, že v obou případech je důležitá pravidelnost. Pokud máte jakékoliv další dotazy, neváhejte nás kontaktovat!
Petra Soukupová
Obsahový specialista